BERSAMA PMKI UNISZA

Tuesday, June 25, 2013

Malam Halawatul Ukhwah

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..Alhamdulillah, segala puji bagi Allah SWT karana masih lagi memberi ruang kepada kita untuk terus hidup serta bernafas di muka bumi ini bagi melakukan segala amal soleh bagi mendapatkan keredhaan-Nya di dunia dan akhirat.



Pada 22 Jun 2013, Program Malam Halawatul Ukhwah PMKI telah diadakan di Dewan Auditorium Bangunan Akademik UniSZA. Tujuan program ini diadakan adalah untuk menguatkan ukhwah antara pelajar junior dengan pelajar senior FKI dengan memperkenalkan kepada para pelajar ini barisan pimpinan PMKI dan Yang Dipertua Syukbah yang bernaung di bawah FKI.


Dalam pada itu, program ini juga bertujuan bagi memperkenalkan apa itu Persatuan Mahasiswa\I Kontemporari Islam dan persatuan Syukbah FKI kepada pelajar junior  dengan mempersembahkan tayangan montaj dan sedikit penerangan.


Alhamdulillah, program pada malam ini berjalan dengan lancar dengan kerjasama semua tetamu yang hadir walaupun terdapat beberapa masalah seperti kekurangan tempat duduk. Namun, pada akhir program ini para tetamu dipersembahkan dengan persembahan nasyid dari syukbah Sejarah Dan Tamadun Islam.

Ribuan terima kasih diucapkan bagi para hadirin yang menjayakan program ini. Semoga pada masa hadapan program seperti ini dapat lagi diadakan pada masa hadapan.
Sekian terima kasih.


"KESEPADUAN MAHASISWA\i PEMANGKIN PENGISLAHAN UMMAH"

0 comments: