BERSAMA PMKI UNISZA

Monday, January 4, 2010

Tukar GOD kepada ALLAH (peluang da'wah pada Kristian)


Jika kita membaca Al-Quran, kita dapati ia menceritakan golongan musyrikin yang menentang Nabi Muhammad s.a.w juga menyebut nama Allah dan al-Quran tidak membantah mereka, bahkan itu dijadikan landasan untuk memasukkan akidah Islam yang sebenar.

Firman Allah: (maksudnya) “Dan Demi sesungguhnya! jika engkau (Wahai Muhammad) bertanya kepada mereka: “Siapakah yang menciptakan mereka?” sudah tentu mereka akan menjawab: “Allah!”. (jika demikian) maka bagaimana mereka rela dipesongkan? Dan (Dia lah Tuhan Yang mengetahui rayuan Nabi Muhammad) yang berkata: Wahai Tuhanku! Sesungguhnya mereka ini adalah satu kaum yang tidak mahu beriman!” (Surah al-Zukhruf ayat 87-88).

Firman Allah dalam ayat yang lain: (maksudnya) “Dan sesungguhnya jika engkau (Wahai Muhammad) bertanya kepada mereka (yang musyrik) itu: “siapakah yang menurunkan hujan dari langit, lalu dia hidupkan dengannya tumbuh-tumbuhan di bumi sesudah matinya?” sudah tentu mereka akan menjawab: “Allah”. Ucapkanlah (Wahai Muhammad): “Alhamdulillah” (sebagai bersyukur disebabkan pengakuan mereka yang demikian), bahkan kebanyakan mereka tidak menggunakan akal (untuk memahami tauhid) (Surah al-Ankabut ayat 63).

Ayat-ayat ini, bahkan ada beberapa yang lain lagi menunjukkan al-Quran tidak membantahkan golongan bukan muslim menyebut Allah sebagai Pencipta Yang Maha Agung. Bahkan Nabi Muhammad s.a.w disuruh untuk mengucapkan kesyukuran kerana mereka mengakui Allah. Apa yang dibantah dalam ayat-ayat ini bukanlah sebutan nama Allah yang mereka lafazkan, sebaliknya ketidak tulusan tauhid yang menyebabkan akidah terhadap Allah itu dipesongkan atau bercampur syirik.



Sekiranya, pada akhirnya umat islam di Malaysia dipaksa menerima 'Tuhan' dalam bible melayu dipanggil Allah.

Maka, marilah kita translate perkataan 'Father & God' dalam bible sebagai Allah.

Hal ini akan mengelirukan kristian. Ini kerana mereka kebanyakannya tidak baca Bible bahasa melayu dan mereka baca bible english

InsyaAllah, jika kita lakukan dengan tepat kaedahnya seperti letak dalam blog2 kita, jadikan pelekat kereta (cadangkan al-fikrah.net buat) dan sebagainya. Ia akhirnya akan menyebabkan kristian tersangkut dalam agenda mereka sendiri.

Ia tidak bercanggah dengan aqidah kita kerana ayat yang kita quote selari dengan Al-Quran

Mungkin ada yang kata ini kita tidak boleh membetulkan kesilapan dengan kesilapan. Saya katakan ini adalah perang psikologi. Perang boleh dilakukan tipudaya (sila betulkan jika salah). Juga kita bukannya petik luar konteks atau menipu.

Ada yang kata wujud juga ayat2 dalam Bible yang menunjukkan 'seolah-olah' Jesus tu Allah atau anak tuhan atau sebahagian dari triniti.Kita tahu perkara ini, sebab tu kita kelirukan mereka dengan ayat yang jelas menunjukkan sebaliknya.

Ada juga yang kata, orang kristian bukannya bodoh. Kita kata orang islam pun bukannya semua buta perut. Apa yang mampu kita buat, kita buatlah.

Maka jom kita turn back the table to them


Tema yang kita laungkan: 'Jesus is not God'/son of God/part of triniti


1.The most important one," answered Jesus, "is this: 'Hear, O Israel, the Lord our ALLAH , the Lord is one

2."Why do you call me good?" Jesus answered. "No one is good—except ALLAH alone. (Luke 18:18-19)

3.Going a little farther, he fell with his face to the ground and prayed, "My ALLAH, if it is possible, may this cup be taken from me. Yet not as I will, but as you will."(Matthew 26:39)

4.Jesus said, "Do not hold on to me, for I have not yet returned to the Father. Go instead to my brothers and tell them, 'I am returning to my father and your father, to my ALLAH and your ALLAH.(John 20:17)

5.ALLAH is greater than I. (John 14:28)

6.These words you hear are not my own; they belong to ALLAH who sent me. (John 14:24)

7.No one knows about that day or hour, not even the angels in heaven, nor the Son, but only ALLAH (Mark 13:32)

8.By myself I can do nothing; I judge only as I hear, and my judgment is just, for I seek not to please myself but ALLAH who sent me. (John 5:30)

9."Not everyone who says to me, 'Lord, Lord,' will enter the kingdom of heaven, but only he who does the will of my ALLAH who is in heaven.(Matthew 7:21)



sumber fikrah.net-yusof + dr.maza.com + subulassalam.blogspot

0 comments: